Jump to content

2016 18ft skiff EB arany története

2016. 06. 27. 08:12

Az Ujhelyi-Gáspár Miklós, Németh Botond, Szépfy Zsombor egység beszámolója.

Engedjétek meg, hogy picit korábbról kezdjem a beszámolót. 2010-ben Malcesine-ben a legjobb európaiként nyertünk - a mindig nyílt - EB-n. Éreztük, hogy minden nagyon összejött. A régi hajónból és magunkból is 120%-ot hoztunk ki. 2011-ben aztán Majthényi Matyi kiszállásával szétesett a csapat. Szépfy Zsombi és jómagam nem akartuk abbahagyni, túlságosan megszerettük ezt az osztályt. Nem volt könnyű a feladat, betölteni az űrt a hajón, és a felszerelésen is újítani kellett. Két év telt el és két próbálkozás kellett mire aztán egy pünkösdi regattán feltettük kérdést Német Botinak, hogy nincs-e kedve csatlakozni. Szerencsére volt. 2014-ben egy sérülés miatt sajnos sokat kihagytunk, de 2015-ben teljes erővel estünk neki a szezonnak. Az EB-n semmi nem jött össze, de nem csüggedtünk. Felcsillant egy lehetőség, hogy a hajótestet egy újabbra cseréljük, le is csaptunk rá. A szezon utolsó versenyén már újra nyertünk futamokat és a dobogón végeztünk.

2016-os szezonra új névadó támogatóra találtunk a be light! Kft. személyében. Az új szerzeményünket felújítottuk, illetve inkább újraépítettük Lovas Peti segítségével. Gyönyörű lett!! Az elmúlt két év alatt összevásárolt dolgokkal újra ütőképes felállásban néztünk a szezon elé.

Az első Grand Prix Müchen mellett Ammersee-n került megrendezésre. Itt is második helyen végeztünk pár ponttal lemaradva, de boldogan jöttünk haza. Éppen csak elkészült a hajó, edzeni, állítani nem tudtunk a verseny előtt, így ezeket élesben tettük meg, sikerrel.

A második GP a Garda tavon – Campione-ban volt. Itt megint második helyen végeztünk, az utolsó futamon ment el a győzelem. Aznap hármat kellett nyernünk, hogy utolérjük az élen a németeket. Első két futamot simán hoztuk (Időközben meglett az állítás), a harmadik futamot is végigvezettük egészen az utolsó bolyáig, ahol egy csomó került a spishottra ami elég is volt a nyakunkban loholó németeknek hogy megelőzzenek és megnyerjék a versenyt. A jó hír hogy grand prix összetettben viszont az élre álltuk.

Ezek után elérkezett az EB ideje. A tavalyi évhez hasonlóan idén is Torboléban került megrendezésre, csak most nem érkezett konténer tengerentúlról. (Az ozzi és kiwi egységek inkább Fiji szigetén versengenek épp a napokban) Így felcsillant a lehetőség hogy az abszolút győzelemért járó kupát is elnyerjük. A tízhajós mezőnyben ellenfelek a tengerentúliak nélkül is akadtak szép számmal: két erős Német egység – Eurolink és Magic Marine akik a két korábbi GP nyerték, a mindig erős Dánok – Original Chia, és a kétszeres EB győztes Angol csapat – Haier-Black Dog.

Első napon klasszikus Torbole időjárás, tűző nap és 18-22 csomós termik. Egyértelműen kis rigg, na ezzel még nem vitorláztunk idén. Három futam volt, 2-6-2 helyeket futottunk. A második futam utolsó hátszelében valahogy kiugrott a felső vantni a szálingból, nem kis riadalmat okozva, csoda hogy nem tört el az árboc a bliszter alatt. Gyorsan le is kaptuk a golyót és anélkül vánszorogtunk be a célba. A másik két futamban második helyeket futottunk nagyon szoros befutókkal. Német barátaink – Eurolink viszont erősen bekezdtek egy 1-2-1-el. Nagyon nem stimmelt az állítás, másnapra új forestagot is csináltunk.

Második nap, nulla szél. Ez még gyorsan eltelt, mindig van mit szerelni, fejleszteni egy skiffen.

Harmadik napon sem volt szerencsénk a széllel, így továbbra is azonos ponttal a harmadik helyen várakoztunk egyre türelmetlenebbül.